Regulamin serwisu

Niniejszy regulamin serwisu “Tip Card”, dalej zwany “Regulaminem”, określa warunki  oraz zasady korzystania z serwisu Tip Card, która pozwala przedsiębiorstwom prowadzącym działalność, w których zwyczajowo daje się napiwki i ich pracownikom otrzymywać je od gości/klientów w formie bezgotówkowej, a także stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2022 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i umowę ramową w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych. 

  1. Definicje
  1. Umowa – umowa ramowa o usługę płatniczą w rozumieniu Ustawy zawierana na odległość drogą elektroniczną między Usługodawcą a Użytkownikiem, której przedmiotem jest świadczenie przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika usługi polegającej na stałym pośredniczeniu, za wynagrodzeniem, przy pozyskiwaniu oraz odbieraniu Napiwków od Klientów jego usług w formie bezgotówkowej. Treść Umowy wyznaczają: (a) warunki podane w trakcie procesu rejestracji (takie jak wysokość prowizji), (b) treść oświadczeń (w tym zgód) złożonych przez Użytkownika podczas procesu rejestracji, (c) postanowienia Regulaminu Tip Card oraz – stosownie do przypadku – (d) postanowienia zawarte w innych dokumentach (np. w warunkach określonej promocji), każdorazowo udostępnianych Użytkownikowi podczas rejestracji lub w trakcie trwania Umowy w taki sposób, by mógł się on z nimi zapoznać, jak również je utrwalić oraz odtwarzać.
  2. Usługa – usługa pośrednictwa w świadczeniu usług w zakresie transakcji płatniczych w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r. poz. 106 ze zm.), świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę w ramach Serwisu na rzecz Klienta, której przedmiotem jest umożliwienie Wpłaty Napiwku, i która jest usługą świadczoną drogą elektroniczną zdefiniowaną w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zakres Usługi wyznaczają:(a) treść oświadczeń (w tym zgód) złożonych przez Klienta podczas Wpłaty Napiwku, (b) postanowienia Regulaminu Tip Card oraz – stosownie do przypadku – (c) postanowienia zawarte w innych dokumentach (np. w warunkach określonej promocji), każdorazowo udostępnianych Klientowi przed rozpoczęciem świadczenia Usługi w taki sposób, by mógł się on z nimi zapoznać, jak również je utrwalić oraz odtwarzać.
  3. Serwis/ Tip Card – serwis internetowy dostępny pod adresem internetowym https://tipcard.pl/, zarządzany przez Usługodawcę, który umożliwia Użytkownikom odbieranie od Klientów napiwków w formie bezgotówkowej, do którego dostęp jest możliwy poprzez urządzenia z dostępem do Internetu, w szczególności takie jak smartfon i tablet.
  4. Usługodawca   Tip Card spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres: ul. Konstruktorska 11, 02 – 673 Warszawa) wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0001108754, NIP: 5214072100, REGON: 528789355.
  5. Użytkownik – osoba pełnoletnia, właściciel/administrator przedsiębiorstwo oraz pracownik np. kelner, konsjerż, kierowca, gospodarz, którzy w ramach działalności zawodowej czy też wykonywanej pracy korzystają z Serwisu, dokonali rejestracji oraz zaakceptowali treść Regulaminu i zawierają Umowę.
  6. Klient – osoba fizyczna, która korzysta z Usługi w celu przekazania Napiwku poprzez Serwis, która zaakceptowała Regulamin. 
  7. Konto Użytkownika jest to zbiór informacji o Użytkowniku (w tym dane osobowe), które zostaje utworzone automatycznie po przeprowadzeniu procesu pełnej rejestracji w Serwisie, w ramach którego Użytkownik otrzymuje możliwość przeglądania warunków Umowy, uzyskiwania informacji o kwocie odebranych Napiwków, statystyk.  
  8. Ustawa – ustawa z dnia 19 sierpnia 211 r. o usługach płatniczych.
  9. Wizytówka – indywidualny link do profilu Użytkownika, wygenerowany przez Usługodawcę po pełnej rejestracji w Serwisie i założeniu Konta Użytkownika. 
  10. Napiwek – ustalona przez Klienta kwota pieniężna, która jest dobrowolnie, w ramach zwyczaju wpłacana przez niego Użytkownikowi w formie bezgotówkowej, dodatkowo do kwoty zapłaconej za wykonane usługi czy otrzymane towary lub produkty. 
  11. Wpłata Napiwku – zbiór czynności dokonywanych za pośrednictwem Serwisu przez Klientów, których skutkiem jest przekazanie Napiwku Użytkownikowi. 
  12. Operator płatności – podmiot świadczący usługi płatnicze w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych. Usługodawca korzysta z Operatora płatności Stripe. 

II. Korzystanie z Serwisu, Umowa

  1. Aby korzystać z Serwisu Tip Card, należy wejść na stronę https://tipcard.pl/ zarejestrować się, założyć konto zgodnie z procedurą i zaakceptować Regulamin oraz Politykę Prywatności.
  2. W trakcie rejestracji Użytkownik musi podać następujące dane: imię, nazwisko/nazwa firmy, numer telefonu, adres e-mail.
  3. Usługodawca zastrzega sobie możliwość weryfikacji tożsamości Użytkownika. 
  4. Użytkownik zobowiązany jest do przechowywania swoich danych logowania do Konta Użytkownika w bezpiecznym  miejscu i nie może ujawnić ich osobom trzecim ani zezwalać im na dostęp do swojego Konta Użytkownika i korzystania z niego w jakimkolwiek celu. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za poufność i bezpieczeństwo swojego Konta Użytkownika. 
  5. Użytkownik jest zobowiązany do podania swoich danych osobowych w sposób zgodny z prawdą, kompletny oraz do ich aktualizowania. 
  6. Jeden adres e-mail może był połączony tylko z jednym Kontem Użytkownika, a tym samym Użytkownik może mieć zawartą tylko jedną Umowę. 
  7. Rejestracja jest warunkiem zawarcia Umowy. 
  8. W wyniku zawarcia Umowy Użytkownik, otrzymuje dostęp do Konta Użytkownika, w tym do przeglądania warunków Umowy, uzyskiwania informacji o kwocie odebranych Napiwków, w tym statystyk oraz do swoich danych, które może w każdym czasie aktualizować oraz uzyskuje – za pośrednictwem Serwisu, możliwość pozyskiwania oraz odbierania Napiwków od Klienta w formie bezgotówkowej. W celu uniknięcia wątpliwości, Usługodawca w powyższym zakresie pełni rolę agenta Użytkownika. 
  9. Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony. 
  10. W każdym momencie istnieje możliwość zrezygnowania z korzystania z Tip Card i wypowiedzenie Umowy. W tym celu należy skorzystać z przycisku „Usuń konto”. Złożenie oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym równoznaczne jest z rozwiązaniem Umowy.  
  11. W przypadku usunięcia Konta Użytkownika, nie będzie możliwości przywrócenia danych z nim powiązanych. Dane osobowe Użytkownika będą przechowywane dalej o ile wymagane jest to obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie zasadami opisanymi w Polityce Prywatności. 
  12. Przyjęte a nierozliczone jeszcze Napiwki zostaną przekazane Użytkownikowi najpóźniej 30 dni od dnia złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy.
  13. Usługodawca ma prawo wypowiedzieć Umowę, bez podania przyczyny, w zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia. Termin liczony jest od dnia skutecznego złożenia Użytkownikowi oświadczenia o wypowiedzeniu. W celu wyjaśniania wątpliwości, poprzez skuteczne złożenie oświadczenia rozumie się jego przesłanie na wskazany w Koncie Użytkownika adres e-mail.
  14. Usługodawca może usunąć Konto Użytkownika, w sytuacji gdy: (a) Użytkownik narusza postanowienia Regulaminu, (b) Użytkownik nie zalogował się ani razu do Serwisu, nie ma napiwków, nie zamawia Wizytówek, chyba że pozyskuje w tym czasie Napiwki za pomocą Wizytówki; (c) Użytkownik lub osoba trzecia przy pomocy Konta Użytkownika podejmuje działania, które choćby pośrednio noszą lub mogą nosić znamiona ingerowania w struktury Serwisu, bądź też działaniami swymi destabilizuje funkcjonowanie Serwisu, bez względu na sposób i techniki powyższych niedozwolonych działań. 
  15. W przypadku określonym w ust. 14 lit. b) Usługodawca poinformuje Użytkownika na dwa tygodnie przed usunięciem konta o zamiarze dokonania tej czynności. 
  16. Usługodawca zastrzega sobie prawo do blokowania i usuwania Kont Użytkowników, jeżeli taki obowiązek wynika z przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. 
  17. Niezależnie od innych przypadków określonych w Regulaminie, Usługodawca uprawniony jest do zablokowania świadczenia usług płatniczych lub zablokowania dostępu do Konta Użytkownika w przypadku uzasadnionego podejrzenia popełnienia przez Użytkownika przestępstwa, z obiektywnie uzasadnionych względów związanych z bezpieczeństwem Konta Użytkownika oraz w przypadku podejrzenia nieuprawnionego użycia rachunku lub umyślnego doprowadzenia do nieautoryzowanej transakcji płatniczej. O takich przypadkach Usługodawca informuje Użytkownika poprzez komunikat wyświetlany w Serwisie  lub wiadomość e-mail o zablokowaniu i jego przyczynach, przed zablokowaniem, najpóźniej jednak bezzwłocznie po jego zablokowaniu, chyba że przekazanie tej informacji jest zabronione zgodnie z obowiązującym prawem. Usługodawca odblokowuje Konto Użytkownika, gdy przestaną istnieć przyczyny takiej blokady. Użytkownik może wystąpić do Usługodawcy z wnioskiem o odblokowanie Konta Użytkownika poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@tipcard.pl

III. Rozliczenia  

  1. Napiwki pozyskane przez Użytkownika w ciągu jednego dnia przekazywane są Użytkownikowi przez Operatora Płatności w każdy poniedziałek/ raz w tygodniu/ w miesiącu. 
  2. Kwota Napiwków, którą Użytkownik odbiera za pośrednictwem Operatora Płatności, jest pomniejszona o prowizję Operatora Płatności i Użytkownika w wysokości wskazanej w tabeli opłat i prowizji, stanowiącej Załącznik nr 1 do Regulaminu. 
  3. Kwota prowizji, o której mowa powyżej, potrącana jest cyklicznie oraz automatycznie z kwoty Napiwków pozyskanych przez Użytkownika w ciągu jednego dnia i jest jedyną opłatą należną Usługodawcy z tytułu świadczenia usługi płatniczej w ramach Umowy. 
  4. Potrącenie dokonywane jest przez Operatora Płatności na podstawie oddzielnej umowy z Usługodawcą, w oparciu o przesłane przez Usługodawcę rozliczenie pozyskanych przez Użytkowników Napiwków. Operator Płatności, po dokonaniu potrącenia, na podstawie informacji przekazanych mu przez Usługodawcę przekazuje kwotę Napiwków na rachunek bankowy Użytkownika w dniu roboczym następującym po dniu, w którym Użytkownik pozyskał Napiwki. Użytkownik za pośrednictwem Operatora Płatności odbiera kwotę Napiwków. Kwoty pozyskanych przez Użytkownika Napiwków przelewane są do momentu wystąpienia wcześniejszej z niżej wymienionych sytuacji:
  1. Użytkownik złoży oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy;
  2. Umowa ulegnie rozwiązaniu z przyczyn wskazanych w Regulaminie;
  3. Użytkownikowi zostanie zablokowany dostęp do usług objętych Umową na podstawie ust. 5  punktu III Regulaminu;
  4. Umowa ulegnie rozwiązaniu na skutek wypowiedzenia złożonego przez Usługodawcę. 
  1. Rachunek bankowy Użytkownika powinien być obsługiwany przez bank prowadzący działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i być rachunkiem złotówkowym.
    W przypadku niemożliwości przekazania przez Operatora Płatności kwot Napiwków na rachunek bankowy Użytkownika z jakichkolwiek przyczyn, Usługodawca po otrzymaniu stosownej informacji od Operatora Płatności zawiadomi niezwłocznie Użytkownika za pośrednictwem Serwisu o tej okoliczności oraz o jej przyczynach (jeżeli będą znane). Usługodawca nie odpowiada za sytuację, w której z jakiekolwiek powodu leżącego po stronie Użytkownika płatność bezgotówkowa nie powiodła się. Usługodawca zobowiązuje się do wsparcia w wyegzekwowaniu takiej płatności natomiast nie jest zobowiązany do zapłacenia Użytkownikowi za taką Usługę.  
  2. Użytkownik jest wyłącznie zobowiązany jest wywiązywania się osobiście ze swoich wszelkich zobowiązań podatkowych o ile takie powstaną. 

IV. Wpłata Napiwku

  1. Usługa świadczona na rzecz Klientów, w ramach Serwisu jest nieodpłatna i ma na celu wyłącznie przekazanie Użytkownikowi Napiwku  w formie bezgotówkowej. 
  2. Bez uszczerbku dla regulacji określonej w ust. powyżej, Klient akceptując Regulamin przyjmuje do wiadomości oraz wyraża zgodę na dokonanie potrącenia prowizji Usługodawcy, z przekazanej Użytkownikowi kwoty Napiwku. Maksymalnym terminem przekazania Napiwku jest dzień następujący po dniu, w którym Klient dokonał Wpłaty  Napiwku – o ile inny termin nie został zastrzeżony przez Operatora Płatności.
  3. Klienci mogą korzystać z Usługi wyłącznie dla celów prywatnych.
  4. Świadczenie przez Usługodawcę Usługi polega na jednorazowym umożliwieniu Klientowi identyfikacji Użytkownika w Serwisie poprzez indywidualną Wizytówkę Użytkownika, którą Użytkownik przekazuje osobiście Klientowi oraz na przekierowaniu Klienta na podstronę Serwisu umożliwiającą wybór kwoty Napiwku, Wpłatę Napiwku oraz przekazanie Napiwku w formie bezgotówkowej za pośrednictwem Operatora Płatności. Usługa uznana jest za wykonaną z chwilą przekierowania Klienta na podstronę Serwisu.
  5. Kwota Napiwku nie może być mniejsza niż 3 zł i jednorazowo nie może przekraczać kwoty 1000 zł 
  6. Aby dokonać Wpłaty Napiwku Klient musi mieć możliwość wykonania płatności elektronicznej za pomocą jednej z metod płatności obsługiwanej przez Operatora Płatności.
  7. Wpłaty Napiwku Klient może dokonać przy użyciu urządzenia mobilnego (tablet, smartfon) umożliwiającego skanowanie kodów QR albo innego urządzenia wyposażonego w przeglądarkę internetową oraz zdolnego do wykonania płatności elektronicznej. 

V. Prawa własności intelektualnej,  Licencja

  1. Autorskie prawa majątkowe i prawa pokrewne do Serwisu jako całości, oraz poszczególnych jego części, elementów graficznych, słownych lub muzycznych, w szczególności do logo Usługodawcy, jak również prawa kompozycji tych elementów i ich układu na stronie internetowej przysługują Usługodawcy.
  2. Zabronione jest bez zgody Usługodawcy, wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności, kopiowanie, rozpowszechnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych, materiałów lub innych treści prezentowanych w Serwisie, za wyjątkiem przypadków przewidzianych przez bezwzględnie wiążące przepisy prawa powszechnego
  3. Usługodawca udziela Użytkownikowi na czas posiadania przez niego zarejestrowanego Konta Użytkownika bezpłatnej, odwołalnej, niewyłącznej licencji na dostęp i korzystanie z Serwisu zgodnie z niniejszym Regulaminem, Polityką. 
  4. Użytkownik nie może przenosić ani udzielać sublicencji do prawa do korzystania z Serwisu Tip Card. 
  5. W przypadku anulowania prawa do korzystania z Serwisu, czy naruszania Regulaminu czy warunków licencji,  anulowana zostanie również odpowiednia licencja niewyłączna.

VI. Odpowiedzialność 

  1. Serwis Tip Card jest dostarczany w najnowszej aktualnie dostępnej wersji. Usługodawca nie gwarantuje, że dostęp do Serwisu będzie nieprzerwany lub wolny od błędów. Działanie Serwisu może być ograniczone z powodu sporadycznych błędów technicznych.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody, które Użytkownik może ponieść w wyniku korzystania z Serwisu. 
  3. Z zastrzeżeniem art. 44 ust. 2, art. 143 ust. 2 oraz art. 149 Ustawy, Usługodawca ponosi wobec Użytkownika odpowiedzialność za prawidłowe przekazanie zlecenia płatniczego Operatorowi Płatności zgodnie z art. 56 Ustawy. 
  4. W przypadku niewykonanej lub nienależycie wykonanej transakcji płatniczej, za którą Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności zgodnie z ust. 3 powyżej, odpowiedzialność wobec Klienta ponosi jego dostawca – w takim przypadku stosuje się art. 144 ust. 2 Ustawy.
  5. W przypadku niewykonanej lub nienależycie wykonanej transakcji płatniczej, Usługodawca podejmuje na wniosek Użytkownika niezwłoczne starania w celu prześledzenia transakcji płatniczej i powiadamia Użytkownika o ich wyniku, przy czym czynności te są dla odbiorcy bezpłatne.
  6. Odpowiedzialność Usługodawcy określona w niniejszym paragrafie obejmuje także opłaty, którymi został obciążony użytkownik w rezultacie niewykonania lub nienależytego, w tym opóźnionego, wykonania transakcji płatniczej.
  7. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie obowiązującego prawa bądź szkodę wywołaną jego działaniami w Serwisie, w szczególności za podanie niezgodnych z prawem informacji lub nieprawdziwych danych osobowych, naruszenie dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także ujawnienie tajemnicy służbowej lub innej informacji poufnej. W sytuacji naruszenia zobowiązany jest niezwłocznie do jego zaprzestania i naprawienia jego skutków. Użytkownik zobowiązany jest do zwrotu wszelkich należności, kar, grzywien, innych opłat, które może ponieść Usługodawcą w związku z nienależytym świadczeniem usług czy naruszeniem Regulaminu i/lub innych obowiązujących przepisów prawa.
  8. Klient odpowiada za nieautoryzowane transakcje płatnicze do wysokości równowartości w walucie polskiej 50 euro, ustalonej przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez NBP obowiązującego w dniu wykonania transakcji płatniczej, jeżeli nieautoryzowana transakcja jest skutkiem: (a) posłużenia się utraconym przez Klienta albo skradzionym Klientowi instrumentem płatniczym lub (b) przywłaszczenia instrumentu płatniczego.

VII. Wymagania techniczne

  1. Korzystanie z Serwisu uzależnione jest od spełnienia wymagań technicznych, co oznacza, że Użytkownik lub Klient powinien zapewnić:a. Urządzenie:

    Usługa Tip Card jest dostępna na urządzeniach mobilnych oraz komputerach, które obsługują przeglądarki internetowe umożliwiające dostęp do Internetu.
    Obsługiwane są urządzenia z systemami operacyjnymi iOS, Android, Windows oraz macOS.

    b. Przeglądarka:

    Rekomendowane przeglądarki internetowe: Google Chrome (wersja 80 lub nowsza), Mozilla Firefox (wersja 75 lub nowsza), Safari (wersja 13 lub nowsza), Microsoft Edge (wersja 80 lub nowsza).
    Wymagana jest obsługa JavaScript i cookies dla pełnej funkcjonalności serwisu.

    c. Połączenie internetowe:

    Do prawidłowego działania serwisu wymagana jest stabilna łączność z Internetem o minimalnej przepustowości 1 Mbps.

    d. Wymagania dotyczące urządzeń mobilnych z funkcją NFC (w przypadku korzystania ze stickera NFC):

    Urządzenie mobilne użytkownika powinno posiadać funkcję NFC (Near Field Communication) oraz aktywną tę funkcję, aby skanowanie stickera NFC było możliwe.

    e. Wersja oprogramowania:

    Zalecana jest najnowsza wersja systemu operacyjnego na urządzeniu, aby zapewnić kompatybilność i bezpieczeństwo użytkowania.

    f. Aplikacja do obsługi płatności (opcjonalne):

    W przypadku płatności z użyciem Google Pay lub Apple Pay, urządzenie użytkownika powinno być kompatybilne z odpowiednią aplikacją płatniczą.

  2. Zaleca się stosowanie oprogramowania antywirusowego, zapory sieciowej i/lub innych stosownych narzędzi w celu zapewnienia bezpieczeństwa.
  3. Możliwość korzystania z Serwisu wymaga dostępu do Internetu. Koszty związane z dostępem do Internetu obciążają Użytkownika lub Klienta, stosownie do łączącej ich umowy z wybranym przez siebie operatorem. 
  4. Korzystanie z Serwisu i urządzeń opisanych w ust. 1 mogą regulować także inne dokumenty pochodzące bezpośrednio od dostawców oprogramowania czy sprzętu, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności. Rekomenduje się zapoznanie się z tymi dokumentami, regulaminami, politykami. 
  5. Niespełnienie wymogów technicznych może wpływać na prawidłowość funkcjonowania Serwisu. 

VIII. Naruszenie Regulaminu

        1. Użytkownik i Klient obowiązani są do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. 
        2. Użytkownik i Klient obowiązani są do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
        3. Użytkownika i Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w szczególności naruszających w jakikolwiek sposób obowiązujące prawo, wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, zawierających treści pornograficzne, pochwalających faszyzm, nazizm, komunizm, propagujących przemoc, obrażających uczucia religijne, naruszających prawa innych osób.
        4. Niedozwolone jest korzystanie z Serwisu do celów sprzecznych z prawem lub niezgodnych z Regulaminem.
        5. Niezależnie od konsekwencji wynikających z naruszenia prawa powszechnie obowiązującego, Usługodawca uznaje za niedopuszczalne wykorzystywanie danych osobowych Klientów w celach niezwiązanych z funkcjonowaniem Serwisu; podejmowanie jakichkolwiek działań mogących zagrozić bezpieczeństwu lub integralności sieci i usług telekomunikacyjnych.
        6. Użytkownik i Klient,, który korzysta z Serwisu w sposób niedopuszczalny, opisany w ust. 3 powyżej podlega sankcjom dotyczącym ograniczenia korzystania z Serwisu, obejmującym: usunięcie danych przekazanych do Serwisu przez Użytkownika lub Klienta; zawieszenie wykonywania Umowy poprzez blokadę Konta, w związku z którą doszło do naruszenia Regulaminu; rozwiązanie Umowy i trwałe usunięcie Konta z Serwisu.
        7. W przypadku nałożenia sankcji przez Usługodawcę, Użytkownikowi i Klientowi służy reklamacja na zasadach przewidzianych Regulaminem.
        8. Usługodawca odblokuje Konto lub zablokowane Usługi jeżeli Użytkownik lub Klient usunął stan naruszenia Regulaminu, o którym mowa w ust. 3 powyżej, z zastrzeżeniem, że ponowna blokada Konta ze względu na naruszenie Regulaminu, o którym mowa w ust. 3, będzie nieodwracalna.

IX. Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Usługodawca jest podmiotem świadczącym usługi drogą elektroniczną w postaci prowadzenia Konta Użytkownika, udostępnienia w ramach Serwisu przestrzeni dla Użytkowników do zbierania Napiwków, Klientom do Wpłaty Napiwków oraz pośredniczącym w przekazywaniu środków finansowych pomiędzy Klientami a Użytkownikami. Korzystanie z powyższych usług jest równoznaczne z zawarciem umowy na świadczenie usług drogą elektroniczną. 
  2. Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadku, gdy za jego wyraźną zgodą Usługodawca wykonał w pełni Usługę, a Klient został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy. Powyższą zgodę Klient może wyrazić podczas procesu Wpłaty Napiwku w postaci złożenia, w formie elektronicznej, osobnego oświadczenia woli w tym zakresie, następującego poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru. 
  3. Usługodawca może umożliwić Użytkownikom dostęp, za pośrednictwem Serwisu, do usług świadczonych przez osoby trzecie. W takim przypadku zasady świadczenia tych usług są określane przez te podmioty.
  4. W przypadku umów o świadczenie drogą elektroniczną usług o charakterze ciągłym i bezterminowym Użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. 
  5. Odstąpienie od umowy, o którym mowa w ust. 1 możliwe jest w każdym czasie i bez podawania przyczyny. Należy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
  6. Oświadczenie o odstąpieniu powinno zostać złożone na piśmie i przesłane wiadomością e-mail na adres: kontakt@tipcard.pl
  7. Usługodawca zastrzega sobie uprawnienie do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym i zamknięcia Konta Użytkownika korzystającego z Serwisu w sposób sprzeczny z prawem lub postanowieniami niniejszego Regulaminu. Usługodawca uprawniony jest także do zawieszenia świadczenia usług lub zablokowania dostępu do Konta Użytkownika lub zablokowania dostępu do niektórych funkcjonalności na czas potrzebny dla wyjaśnienia okoliczności wskazujących na prawdopodobieństwo działania Użytkownika sprzecznie z prawem lub Regulaminem.

X. Reklamacje

  1. Usługodawca  zobowiązuje się dostarczyć Użytkownikowi i Klientowi usługi zgodnie z umową. 
  2. Użytkownik i Klient mogą złożyć reklamację dotyczącą Serwisu lub jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane lub są realizowane przez Usługodawcę niezgodnie z jego postanowieniami.
  3. Reklamację należy kierować na adres poczty elektronicznej: kontakt@tipcard.pl,  nadając tytuł wiadomości „Reklamacja”.
  4. Składając reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, Użytkownik lub Klient wyraża zgodę na przesłanie odpowiedzi na reklamację przez Usługodawcę również w tej formie. 
  5. W reklamacji, o której mowa w ust. 2 powyżej Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, nazwę firmy, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu. 
  6. W przypadku braków w reklamacji Usługodawca wezwie Użytkownika lub Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie we wskazanym terminie.
  7. Usługodawca  zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. 
  8. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu wskazanego powyżej w przypadku, gdy rozpoznanie reklamacji będzie szczególnie utrudnione lub wymagać będzie wiadomości specjalnych, a także gdy napotka inne przeszkody niezależne od Usługodawcy. Usługodawca ponadto zastrzega, że rozpatrzenie reklamacji może wymagać uzyskania o dodatkowych wyjaśnień. Czas udzielania wyjaśnień każdorazowo wydłuża okres rozpoznania reklamacji.
  9. Zgodnie z art. 15b § 1 Ustawy, do rozpatrywania reklamacji stosuje się przepisy ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. 
  10. Użytkownik może skorzystać z pozasądowej możliwości rozwiązywania sporów z Administratorem wszczynając postępowanie przed Rzecznikiem Finansowym lub Sądem Polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego. Informacje dot. sposobu i trybu uzyskania przez Użytkownika szczegółowych informacji o zasadach rozwiązywania sporu przez ww. podmioty uprawnione do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dostępne są odpowiednio na stronach: (i) https://rf.gov.pl/polubowne/ (dla Rzecznika Finansowego); (ii) https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/sad_polubowny_przy_KNF/arbitraz (dla Sądu Polubownego przy KNF).
  11. Klient, który zawarł z Usługodawcą umowę jako konsument może skorzystać z pozasądowej możliwości rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy internetowej ODR Unii Europejskiej.

XI. Ochrona danych osobowych

  1. Usługodawca oświadcza, że jest Administratorem danych osobowych Użytkownika i Klienta. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych należy kontaktować się na adres mailowy: rodo@tipcard.pl.  Dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy, w tym świadczenia usług drogą elektroniczną tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny), obsługi procesu składanych reklamacji, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny), dochodzenia roszczeń lub obrony praw, jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO, prowadzenia badań statystycznych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest ulepszanie działania Serwisu umożliwienie dopasowania go do potrzeb Użytkownika,, usprawnienia prowadzenia działalności gospodarczej oraz archiwizacji dokumentów tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest przechowywanie dokumentacji, sprawniejsze i efektywniejsze prowadzenie działalności, przedstawiania informacji na temat naszych produktów, oferty, promocji – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest marketing własnych produktów i usług. 
  2. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, z zastrzeżeniem warunków określonych w przepisach RODO, osobie, której dane dotyczą  przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  3. W pozostałym zakresie zasady przetwarzania danych zostały określone w Polityce Prywatności (LINK DO POLITYKI PRYWATNOŚCI). Polityka prywatności zawiera w szczególności zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora, w tym informacje na temat podstaw i celów przetwarzania danych osobowych, okresów przetwarzania danych osobowych, odbiorców danych a także praw osób, których dane dotyczą. Znajdują się tam również informacje w zakresie stosowania w Serwisie plików cookies oraz narzędzi analitycznych.

XI. Postanowienia końcowe

  1. Działalność Usługodawcy w zakresie świadczenia usług płatniczych podlega nadzorowi sprawowanemu przez Komisję Nadzoru Finansowego w zakresie i na zasadach określonych w Ustawie oraz w ustawie z dnia 21 lipca 2006 r. o nadzorze nad rynkiem finansowym.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia dostępu do Serwisu ze względów technicznych lub konserwacyjnych, przy czym w miarę możliwości Usługodawca będzie informował Użytkowników o takich przypadkach z wyprzedzeniem i będzie minimalizował okres niedostępności Serwisu z tym związany.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta, ustawy o usługach płatniczych.
  4. Usługodawca nie jest związany żadnym kodeksem dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
  5. Sądami właściwymi do rozstrzygania sporów wynikających z realizacji usługi są polskie sądy powszechne.
  6. Usługodawca może dokonywać zmian Regulaminu w następujących przypadkach:

– zmiany przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub ich interpretacji/wykładni wpływających na zapisy Regulaminu czy też prawa i obowiązki Usługodawcy lub Użytkowników;

– wydania decyzji, orzeczenia lub innego podobnego aktu przez sądy, organy lub innego typu instytucje mające wpływ na zapisy Regulaminu czy też prawa i obowiązki Usługodawcy lub Użytkowników, jak również nałożenie określonych obowiązków przez takie sądy, urzędy czy innego typu instytucje;

– w przypadku zmian w zakresie świadczonych Usług, założeń, funkcjonalności czy organizacji prowadzenia Serwisu lub sprzedaży w ogólności, w tym w szczególności spowodowanych względami organizacyjnymi, technologicznymi lub technicznymi, w tym w przypadku zmiany wymogów technicznych niezbędnych do korzystania z Serwisu czy poszczególnych Usług lub założeń biznesowych, jak również zmian polegających na zakończeniu określonej Usługi, świadczeniu danej Usługi, formy czy zasad pośredniczenia ich zmianie czy też wprowadzeniu nowych Usług czy funkcjonalności czy organizacji Serwisu;

– konieczności usprawnienia realizowanych Usług, funkcjonalności lub działania Serwisu zapobiegania nadużyciom, czy konieczności w szczególności spowodowanej względami bezpieczeństwa;

– wystąpienia konieczności zmian redakcyjnych, w tym konieczności usunięcia niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu..

  1. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Użytkownik zostanie poinformowany poprzez informacje w Serwisie, zawierającą termin ich wejścia w życie. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia
  2. Data wejścia w życie Regulaminu 15.07.2024 
Please add menu to "primary" location.